با بادام کاغذی غذای دام های خود را تامین نمایید

برای کشت بادام کاغذی درجه یک فضای آفتابی با خاک زهکشی شده با pH 6-7 مورد نیاز است.

بادام از طریق تکثیر پایه، قلمه زدن چوب سخت و پیوند کشت می شود.

درخت بادام پس از 3 سال کاشت شروع به باروری می کند و میوه ها پس از 7 تا 8 ماه گلدهی بالغ می شوند. میوه بالغ از یک پوسته بیرونی و یک پوسته سخت با “مهره” در داخل تشکیل شده است.

بادام معمولاً به عنوان “سلطان آجیل” شناخته می شود و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. بادام سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین است. ویتامین E، اسیدهای چرب تک غیراشباع، اسیدهای چرب چند غیراشباع (PUFA)، آرژنین، RRR-α-توکوفرول و پتاسیم به طور گسترده در بادام وجود دارند.

12 این روغن حاوی تقریباً 49٪ روغن است که 62٪ آن را اسید اولئیک تک غیراشباع (یک امگا) تشکیل می دهد. 9- اسید چرب)، 24 درصد اسید لینولئیک (یک اسید چرب ضروری امگا 6 غیر اشباع نشده) و 6 درصد آن اسید پالمتیک (یک اسید چرب اشباع) است.

پوست بادام سرشار از فلاونول (ایزورامنتین، کامفرول، کورستین، کاتچین و اپی کاتچین)، فلاوانون ها (نارینجنین)، آنتوسیانین ها (سیانیدین و دلفینیدین)، پروسیانیدین ها و اسیدهای فنولیک (کافئیک اسید، اسید فرولیک، پی کوم) است.

علاوه بر این، مهم ترین ترکیبات گیاهی مانند گلوبولین ها مانند آماندین، آلبومین و اسیدهای آمینه مانند آرژنین، هیستیدین، لیزین، فنیل آلانین، لوسین، والین، تریپتوفان، متیونین و سیستئین نیز در بادام وجود دارد.

بادام مقدار زیادی محصولات جانبی تولید می کند (70٪ تا 85٪ کل میوه های بادام)، از جمله پوسته، پوسته و پوست، که کاربرد صنعتی محدودی دارند اما حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات زیست فعال و خواص عملکردی هستند که می توانند برای کاربردهای صنعتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

فراوان ترین باقیمانده پوسته سبز و پس از آن پوسته و هسته (52٪، 33٪ و 15٪ از کل) است.

فرآوری صنعتی بادام شامل یک سری مراحل است که پوشش های خارجی (مزوکارپ و پوسته قهوه ای) را از بین می برد تا بادام کامل حاوی پوست به دست آید.

در مراحل بعدی صنعتی، برشته کردن (200 درجه سانتیگراد) و بخشی از پوست (4٪ تا 8٪ از کل) را می توان اعمال کرد.