با روغن زیتون اصل برای پوست می توانید موهای خود را تقویت نمایید

روغن زیتون، روغن استخراج شده از قسمت گوشتی میوه رسیده درخت زیتون، Olea europaea. رنگ روغن زیتون از زرد شفاف تا طلایی متفاوت است.

برخی از واریته های به دست آمده از میوه نارس دارای رنگ مایل به سبز هستند و این روغن زیتون اصل برای پوست بسیار مفید می باشد.

تقریباً در هر کشوری که زیتون پرورش می دهد، روغن هایی با ویژگی ها و کیفیت های متفاوت تولید می شود که این روغن ها بسته به منطقه و میزان رسیده بودن میوه است.

روغن زیتون خالص عمدتاً برای مقاصد آشپزی و در نگهداری غذاها، به ویژه ماهی کنسرو شده استفاده می شود.

همچنین در صنعت نساجی برای شانه کردن پشم، در ساخت فرآورده های توالت و لوازم آرایشی، در صنعت داروسازی برای اهداف دارویی، در ساخت صابون کاستیل با کیفیت بالا و به عنوان روان کننده استفاده می شود.

غذاهای جهانی آزمون بریتانیکا: واقعیت یا داستان؟

بیشتر عرضه جهانی روغن زیتون در کشورهای حوزه مدیترانه تولید می شود، اما مقداری نیز در کالیفرنیا، آمریکای جنوبی و استرالیا تولید می شود. تولیدکنندگان پیشرو شامل اسپانیا، ایتالیا، یونان و تونس هستند.

در حالی که بخشی از نفت تولید شده در حوزه مدیترانه در آنجا مصرف می شود، بخش قابل توجهی از آن صادر می شود.

میوه زیتون رسیده که هسته آن برداشته شده است حاوی 20 تا 30 درصد روغن است که بستگی به اقلیم و مراقبت در کشت دارد. روغن‌های زیتونی که از اولین فشار مکانیکی و بدون تصفیه بیشتر به دست می‌آیند، بکر نامیده می‌شوند و کیفیت آنها به وضعیت میوه بستگی دارد.

فقط روغن های بهترین میوه ها برای مصرف بدون درمان بیشتر مناسب هستند.

آنها به ندرت بدون تصفیه صادر می شوند، اما ممکن است به عنوان مبنایی برای صادرات نفت استفاده شوند یا ممکن است به صورت محلی مصرف شوند.

دستگاه سنگ شکن مورد استفاده برای بیان روغن از پرس های رومی ساده، متشکل از سنگ های مخروطی شکل که توسط قاطر یا با دست کار می کنند تا پرس های هیدرولیک مدرن متفاوت است. برای جلوگیری از تشکیل اسیدهای چرب آزاد، روغن خوراکی با بهترین کیفیت باید در اسرع وقت از پالپ خارج شود. پس از پرس اولیه، خمیر باقیمانده را دوباره با آب داغ پرس می کنند و از این پرس دوم، روغنی به دست می آید که محتوای اسید بیشتری دارد.

این روغن همراه با روغن های بکر پایین تر، به دلیل استفاده از آن به عنوان سوخت در لامپ ها، روغنی به نام لامپانت را تشکیل می دهد. Lampante بیشتر برای از بین بردن اسید، رنگ و بو تصفیه می شود و به عنوان روغن زیتون تصفیه شده فروخته می شود که عمدتاً برای مخلوط کردن با روغن های اولین استخراج برای تولید محصولات خوراکی استفاده می شود.

روغن زیتون خوراکی حاوی مقدار کمی اسید چرب آزاد است. بیشتر روغن های صادراتی از 1 درصد تجاوز نمی کنند.