با مصرف خرمای دهدار مرادی افسردگی خود را درمان کنید

خرمای دهدار مرادی یک میان وعده خوشمزه در اواسط بعد از ظهر است. یک کاسه کوچک خرما و دو مربع شکلات تلخ یک دوتایی بسیار مفید است.

خرما را می توان به عنوان چسب در محصولات پخته شده مانند کلوچه ها و میله ها استفاده کرد، همچنین می توانید خرما را با مغزها و دانه ها ترکیب کنید تا اسنک بارهای سالم یا توپ های انرژی زا درست کنید.

همچنین می‌توانید از خرما برای شیرین کردن سس‌ها مانند سس‌های سالاد و ماریناد استفاده کنید یا آن‌ها را در اسموتی‌ها بگنجانید.

بیش از 400 نوع مختلف خرما در اندازه ها، شکل ها و رنگ های بسیار متفاوت وجود دارد و طعم همه آنها کمی متفاوت است و سالانه بیش از 5 میلیون تن خرما در سراسر جهان برداشت می شود. مصر بزرگترین تولید کننده است.

خرمای دهدار مرادی

خرمای Medjool رایج ترین و همچنین بزرگترین رقم است. بومی مراکش است، اما در سایر نقاط جهان از جمله کالیفرنیا، آریزونا و مکزیک نیز رشد می کند و خرمای مدجول به خاطر طعم و بافت غنی و کاراملی مانندش معروف است، همچنین میزان قند آن نسبت به سایر انواع خرما بیشتر است.

خرمای دگلت نور

خرمای دگلت نور تاریخی است که به احتمال زیاد در خاورمیانه و شمال آفریقا پیدا می شود و او اهل الجزایر است و به رنگ کهربایی روشن است و خرمای دگلت نور نسبت به انواع دیگر شیرینی کمتری دارد و بافت آن نرم است.

خرمای کالیمیرنا

در نهایت، خرمای کالیفرنیایی وجود دارد که در واقع ترکیبی بین گونه های Medjool و Deglet Noor است و خرمای کالیمیرنا رنگ کاراملی روشنی دارد، مانند خرمای مدجول، اما بافتی نرم تر و کمتر شیرین دارد.

نقش خرما در بارداری احتمالاً به دلیل ترکیباتی است که به گیرنده های اکسی توسین متصل می شوند و به نظر می رسد اثرات اکسی توسین را در بدن تقلید می کنند.