تعبیه لوله پلی اتیلن چهار اینچ به جای لوله اگزوز خودرو در حال بررسی می باشد

عیوب لوله های PE، PEX و PE-RT

لطفا توجه داشته باشید که این لوله پلی اتیلن چهار اینچ هستند. بنابراین، محدوده حداکثر دمای عملیاتی آنها کمتر از مثلاً لوله های فولادی است.

این بدان معنی است که آب منتقل شده توسط آنها معمولاً نمی تواند بیش از 95 درجه سانتیگراد باشد.

همچنین باید به انبساط مواد پلاستیکی به دلیل قرار گرفتن در معرض دمای بالا توجه شود. بنابراین لوله آب PEX دارای اتصال عرضی برای کاهش این پدیده است.

شخصی که چنین نصبی را برای ما طراحی می کند باید هنگام انتخاب لوله کشی مناسب این موضوع را در نظر بگیرد، اگرچه رایج ترین آنها لوله های PEX 16 و PEX 20 هستند.

لوله های PE، PEX و PE-RT در کجا استفاده می شوند؟

مقاصد اصلی استفاده از لوله های پلاستیکی PE، PEX و PE-RT سیستم های گرمایش، سرمایش، بهداشتی (آب سرد و گرم) و آب شهری می باشد. آنها همچنین در تاسیسات آب خارجی استفاده می شود.

لوله PEX یا لوله PE-RT تا 25- درجه سانتیگراد استحکام دارد که در شرایط لهستانی خطر آسیب به آنها را به دلیل افت زیر مقدار بحرانی بعید می سازد. همانطور که قبلا ذکر شد، آنها در تاسیسات بهداشتی و گرمایش از کف استفاده می شوند.

به همان اندازه که بادوام هستند و انعطاف پذیر هستند – در جایی که الزامات نصب نشان دهنده نیاز به استفاده از مواد بادوام هستند، نسبتاً مقاوم در برابر دماهای بالا و پایین هستند، اما انعطاف پذیر هستند و به راحتی شکل می گیرند.

اتصالات لوله پلاستیکی

مزیت بزرگ استفاده از لوله های PE، PEX و PE-RT سهولت در نصب آنهاست. محبوب ترین راه های اتصال آنها پیچ یا بستن است.

لوله های پلی اتیلن برای آب ، PEX یا PE-RT باید دارای ویژگی های مناسبی باشند تا بتوانند از یک روش اتصال معین استفاده کنند و همچنین آن را با تاسیسات آبی با ویژگی های خاص تطبیق دهند.

یک مزیت بدون شک این است که اتصالات لوله پلی اتیلن به “کار گرم” نیاز ندارد، یعنی به شما امکان می دهد بدون عملیات حرارتی با آتش باز، به عنوان مثال با مشعل، اتصالات محکم برقرار کنید.

این امر به ویژه هنگام کار در داخل خانه بسیار مهم است، زیرا خطر آتش‌سوزی یا آسیب رساندن به چیزی کاهش می‌یابد و زمانی که اختلاف دما بین محیط و مواد گرم شده خیلی زیاد باشد، خطر آسیبی به عنوان مثال برای لوله ایجاد نمی‌کند. بنابراین چگونه لوله های پلی اتیلن را به آب وصل کنیم؟