تولید اولین لامپ رشته ای پارس شهاب که برای درمان کم خونی مفید است

مشخصه عمر مفید این لامپ رشته ای پارس شهاب حدود یک سال یا 10000 ساعت کارکرد مداوم است اما لامپ های این نوع یک اشکال قابل توجه دارند: آنها حاوی جیوه هستند.

بنابراین، آنها نیاز به استفاده بسیار دقیق و دفع شرایط خاص دارند. آنها را نمی توان انداخت یا به سادگی در سطل زباله انداخت زیرا همانطور که می دانید بخار جیوه حتی در مقادیر کم بسیار خطرناک است.

علاوه بر این، با ورود به هوا، آنها حل نمی شوند، بلکه گیر می مانند و همه چیز را مسموم می کنند. بنابراین، مقدار بخار جیوه از یک لامپ شکسته حدود 50 میلی گرم است تا 3، با سطح قابل قبول غلظت بخار 0.01 میلی گرم بر متر مکعب.

لامپ رشته ای پارس شهاب

اشکال دیگری در چنین لامپ هایی وجود دارد: رنگ برخی از آنها برای چشم ناخوشایند است و نور روی آنها بیش از حد تهاجمی است.

یک راه حل وجود دارد: هنگام انتخاب لامپ، دمای رنگ آن را در نظر بگیرید و بر حسب کلوین (K) اندازه گیری می شود بنابراین، سایه‌ای نرم‌تر و گرم‌تر توسط لامپی با علامت 2700K – 3000K داده می‌شود که این رقم برای چشم انسان در هنگام کار در داخل خانه به عنوان نزدیک‌ترین به نور طبیعی خورشید بهینه‌ترین حالت است.

استفاده از لامپ های فلورسنت

در میان حجم عظیم الکتریسیته، کسانی هستند که وظیفه اصلی آنها این است که چندین ساعت به طور مداوم کار کنند. آنها در اتاق هایی از نوع خاصی استفاده می شوند: بیمارستان ها، سوپر مارکت ها، انبارها و دفاتر. اعتقاد بر این است که بیشتر نور نزدیک به طبیعی است، از این رو نام آن: نور فلورسنت است.