دیدن ماهی آکواریوم وحشتناک و فرار تازه عروس از منزل داماد

قیمت ماهی آکواریوم با توجه به اینکه در خطر انقراض در اوایل سال 1984  قرار گرفتند بسیار بالا رفت و گران شد.
سیکلیدهای محکوم، که قبلاً از هیکو اسپرینگ ناشناخته بودند، متعاقباً در آن چشمه یافت شدند، که احتمالاً به طور مخرب از ذخایر در نزدیکی کریستال اسپرینگز برای مختل کردن یا نفی استقرار مجدد هیکو وارد شده بودند.
چشمه ماهی سفید رودخانه جمعیت ثابتی از سیکلیدهای محکوم در یک چشمه آب گرم در شهرستان کاستر، آیداهو یافت شد.
مینکلی (1973) دو جمعیت قبلاً تأسیس شده از شهرستان ماریکوپا را گزارش کرد، یکی که نتوانست در زمستان 1970-1971 زنده بماند، و دیگری که توسط سیل در سال 1973 نابود شد.
ظاهر ناگهانی سیکلید مایا در محدوده پارک ملی اورگلیدز شهرستان داد، فلوریدا، به نظر می رسد که نتیجه معرفی آکواریومیست ها باشد.
دامنه گونه های موجود در پارک جدا از هم است که نشان دهنده دو مکان رهاسازی است.
این گونه در هر دو مکان مستقر شد که یکی از آنها بسیار شور است تجربه ماهیان آکواریومی تاسیس شده قبلی نشان داده است.
هنگامی که یک ماهی معرفی شده استقرار یافته و دامنه خود را فراتر از محل اولیه استقرار گسترش می دهد از بین بردن آن معمولاً از نظر فیزیکی و مالی غیرممکن است.
چندین مورد وجود داشته است همه در فلوریدا، که در آن یک ماهی عجیب و غریب معرفی شده جدا شده و ریشه‌کنی هدفمند موفقیت آمیز بوده است.
موارد دیگری نیز وجود داشته است که در آن یک ماهی معرفی شده برای چند سال استقرار یافته است اما متعاقباً از بین رفته است احتمالاً به دلیل شرایط دمایی کشنده  این گونه ها در گزارش های زیر خلاصه شده اند.
پیرامببا، که گاهی پیرانای سفید نامیده می شود، برای بیش از یک دهه در یک جاذبه توریستی در جنوب شهرستان داد، فلوریدا تأسیس شد.
این یک رهاسازی هدفمند ماهی آکواریومی بود که توسط کمیسیون بازی فلوریدا و ماهی آب شیرین ریشه کن شد.
این گونه ظاهراً از یک مزرعه ماهی آکواریومی در امتداد رودخانه کوچک Manatee، شهرستان Hillsborough، فلوریدا فرار کرده است.