سنگ مرمریت چرمی از معادن آفریقا استخراج شد

مرمر نوعی سنگ رسوبی است. این سنگ مرمریت چرمی از رسوب سنگ آهک در اثر حرارت زیاد و فشار شدید طولانی مدت به وجود می آیند. گرما و فشار باعث تغییر بافت و ساختار سنگ آهکی می شود که به مرمر تبدیل می شود.

وزن سنگ آهک دگرگونی مانند سنگ مرمر بیشتر از سنگ آهک است. با این حال، سنگ مرمر جزو سخت ترین سنگ ها محسوب نمی شود، برعکس، جزو سنگ های نرم طبقه بندی می شود.

سنگهای دگرگونی و غیر دگرگونی را که می توان صیقل داد و صیقل داد، سنگ نرم می نامند. ظاهر سنگ مرمر معمولاً روشن و دارای رنگهای سفید و به طور کلی دارای رگه است.

سنگ

همانطور که گفته شد این سنگ ها حاصل فشردگی سنگ های آهکی تحت فشار و حرارت زیاد هستند و به همین دلیل دارای فسیل های جذابی هستند. چیزی که هرگز در سنگ مرمر مصنوعی پیدا نخواهید کرد.

سنگ مرمر را می توان به صورت مصنوعی تولید کرد. تفاوت این سنگ مصنوعی در استحکام و وزن آن است.

از نظر وزن، سنگ مرمر مصنوعی تقریباً نصف سنگ طبیعی است و می توان آن را بسیار راحت تر جابجا و نصب کرد.

استحکام سنگ مصنوعی با روش های آزمایشگاهی و از طریق فرمولاسیون های خاص بهبود یافته است.

 جذب آب سنگ مصنوعی بسیار کمتر از سنگ طبیعی است. در سنگ مصنوعی طرح‌ها و رنگ‌های سفارشی که سنگ‌های طبیعی فاقد آن هستند قابل تولید است، اما از نظر کاربرد بسیار محدود هستند .

استحکام سنگ مصنوعی از طریق روش های آزمایشگاهی و از طریق فرمولاسیون های خاص بهبود می یابد. جذب آب سنگ مصنوعی بسیار کمتر از سنگ طبیعی است. در سنگ مصنوعی می توان طرح ها و رنگ های سفارشی تولید کرد که سنگ های طبیعی فاقد آن هستند اما از نظر کاربرد بسیار محدود هستند.

اونیکس نتیجه تغییرات سنگ آهک است. سرعت و نوع تغییر این کریستال ها باعث ایجاد انواع سنگ های تزئینی می شود که نام های مختلفی دارند و از نظر بافت متفاوت هستند.

 عقیق با کریستال های بزرگ و رنگ های سفید یا خاکستری را کریستال می گویند، در حالی که عقیق با کریستال های سفید را سنگ چینی می نامند.

فرآیند شکل دادن به سنگ مرمر شبیه به اونیکس است، با این تفاوت که زمان بیشتری طول می کشد تا تبدیل شود.

 سنگ مرمر دارای رنگ های متنوعی از جمله سفید، خاکستری، سیاه، سبز، زرد، بنفش و قرمز است. خالص ترین نوع سنگ مرمر مانند اونیکس سفید است.