شکایت باغداران گردو ملایر از سازمان جهاد کشاورزی کشور

خوردن گردوی خیس خورده – بهترین راه

همانطور که قبلا ذکر شد بهترین زمان برای خوردن گردو ملایر صبح است که همان صبحانه است. گردو در نوع خیس شده بهتر جذب و هضم می شود. اگر قصد مصرف آنها را در صبح دارید، از قبل چند عدد از آنها را در یک لیوان بریزید و بگذارید یک شب بماند.

گردوی تهیه شده به این روش به کاهش سطح کلسترول بد بدن کمک می کند.

همچنین هضم آنها در مقایسه با آنهایی که خام مصرف می شوند، بدون خیساندن راحت تر است. به این ترتیب از پتانسیل و تمام خواص تغذیه ای این آجیل درختی خوشمزه نهایت استفاده را خواهید برد.

گردو را می توان به اشکال مختلف خورد. این یک افزودنی عالی برای غذاهای شام شیرین و خوش طعم است. در اینجا چند ایده برای خوردن گردو وجود دارد.

گردو به عنوان افزودنی به انواع سالادها (با کلم پیچ، والدورف، سزار) عالی عمل می کند. آنها تردی و عطر مغزی را اضافه می کنند. آنها به خصوص با مرغ کبابی گرم یا سبزیجات سازگار هستند.

می توانید آنها را کامل بریزید، اما بهتر است آنها را خرد کنید یا به قطعات کوچکتر خرد کنید. خوب است آجیل ها را قبل از اضافه کردن تفت دهید تا عطر بیشتری داشته باشند و تلخی آن از بین برود.

گردوی آسیاب شده یا ریز خرد شده را می توان به دستور پخت نان خانگی اضافه کرد. به این ترتیب طعم نان خانگی با رایحه ای اصیل و آجیلی را متنوع کرده و تردی را نیز به آن اضافه خواهید کرد. آنها کاملاً با نان دودی و نان موزی ست می شوند. بهتر است یک مشت گردو را مستقیماً به خمیر ور آمده اضافه کنید.

آجیل به شما کمک می کند تا طعم گوشت خوک سنتی یا سایر گوشت هایی که می پوشید را متنوع کنید. گردوی آسیاب شده را می توان به عنوان پوشش استفاده کرد به تنهایی یا مخلوط با پودر سوخاری.

هنگامی که آنها را مثلاً به مرغ سوخاری، ماهی و گوشت خوک اضافه کنید، به جلوه خاصی خواهید رسید. اگر نمی خواهید از آجیل در پوشش استفاده کنید، فقط روی گوشت را با آجیل بپاشید.