قارچ دکمه ای عمده باعث مسمومیت دختر 18 ساله شد

قارچ دکمه ای عمده با پروتئین بالا و کم چرب هستند که ارزش اقتصادی بالایی دارند. در دوران مدرن که انسان نگران کلسترول و بیماری های عروق کرونر است، قارچ ها به عنوان یک مکمل غذایی بسیار خوب عمل می کنند.

برای افراد گیاهخوار، قارچ ها هدیه طبیعت است. انواع مختلفی از قارچ های خوراکی در کشور موجود است، بسیاری از آنها در داخل خانه رشد می کنند و بسیاری مانند گوچی از جنگل ها جمع آوری می شوند و درآمد خوبی برای افراد درگیر در این تجارت به ارمغان می آورند.

قارچ دکمه ای به طور گسترده کشت می شود و همانطور که مردم بیشتر آن را دوست دارند به بازار عرضه می شود. مردم چین علاقه زیادی به Pleurotus و همچنین قارچ های دکمه ای دارند.

بخش آسیب شناسی گیاهی همانطور که توصیه شد ابتکار عمل را در دست گرفت و واحد تولید، آموزش و تحقیق قارچ را تحت نظارت SKUAST-K در شالیمار تأسیس کرد.

قارچ

مرکز تحقیقات و آموزش قارچ (MRTC) تعداد زیادی از افراد را از گوشه و کنار دره کشمیر آموزش داده است؛ بسیاری از آنها، از جمله زنان، فعالیت های خوداشتغالی قارچ را تولید و عرضه می کنند.

MRTC مقدار قابل توجهی از اسپونتوس را تهیه می کند که فعالیت تولید قارچ را در دره کشمیر تسهیل می کند. من بسیار خوشحالم که تجربه در شالیمار در زمینه تولید قارچ دکمه ای در قالب یک بولتن فنی مستند شده است.

این بسیار آموزنده، جامع و به خوبی نوشته شده است و جزئیات مربوطه را در مورد تمام جنبه های کشت قارچ دکمه ای در مناطق معتدل ارائه می دهد.

من از پروفسور G.H. دار و دکتر N.A.Munshi و همکارانشان برای این نشریه. من مطمئن هستم که پرورش دهندگان و تاجران قارچ آن را آموزنده و مفید خواهند یافت