ماجرای ثبت اطلاعات شهروندان در پورتال پلیس فتا

سپس، در 10 سپتامبر، حمله دوم تمام سیستم های مدیریت سایت پلیس فتا مرزی را در فرودگاه ها، بنادر و مرزهای زمینی آفلاین کرد. در حالی که بسیاری از آنها در عرض چند ساعت پشتیبان‌گیری و اجرا شدند، برخی برای چند روز آفلاین ماندند.

مدت کوتاهی پس از اولین حمله، سایتی به نام «هوملند عدالت» ظاهر شد که وعده انتشار مجموعه‌ای از اسناد دولتی از جمله ایمیل‌ها و اطلاعات محرمانه را می‌داد.

 

هفته گذشته، بخش هایی از داده های حساس از جمله سرویس آرکوپال ایرانی اطلاعات تمام شهروندان ثبت شده در پورتال eAlbania و همچنین داده های سایر نهادهای دولتی را برای فروش قرار داد.

مشخص نیست که آیا داده ها به کسی فروخته شده است یا خیر، و اگر فروخته شده است، به چه کسی.

راما روز سه شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور لیف بافتنی جدید خارجه آمریکا تماس تلفنی داشت که بر اهمیت همکاری ایالات متحده و آلبانی و همکاری با ناتو تاکید کرد و طبق پست سفارت آمریکا در فیس بوک، “حمله سایبری غیرمسئولانه 9 سپتامبر را محکوم کرد.

که به دنبال حمله سایبری ایران به آلبانی در با 100میلیون چیکار کنم 15 ژوئیه انجام می شود. تماس بعدی با ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو، تأییدیه های بیشتری مبنی بر حمایت از آلبانی به همراه داشت، جایی که یک پایگاه هوایی ناتو و احتمالاً یک پایگاه دریایی جدید ناتو در آن قرار دارد.

راما سپس در اظهارنظرهای انحصاری به EURACTIV گفت: «بر اساس ارزیابی کاملی که با همکاری تیم‌های سوپر مایکروسافت و سایر آژانس‌های آمریکایی انجام شد، این حمله یک حمله بزرگ برای از بین بردن کامل زیرساخت دیجیتال ما همراه با تمام داده‌های مرتبط بود.

موفق نشد و خسارات بسیار کمتر از آن چیزی بود که پس از چنین ضربه ای می ترسید.»

  • منابع:
    1. US slaps more sanctions on Iran over ‘malicious’ cyber activity
  • تبلیغات: 
    1. استفاده زعفران در غذاها
    2. باقالی و ساخت گلبول قرمز آن در بدن
    3. مناطق مناسب برای پرورش لیمو
    4. استفاده از عسل برای بهبود زخم ها