ماجرای 200 گونه ماهی زینتی در شهر آلتامیرا

استقرار نیروگاه برق آبی بلو مونت، در ایالت پارا، بر جریان رودخانه و چرخه گوشت شترمرغ هیدرولوژیکی در منطقه تأثیر می گذارد و تغییراتی را ایجاد می کند، که منعکس کننده کاهش جمعیت ماهی است.

در شهر آلتامیرا بیش از 200 گونه ماهی به عنوان گیاه زینتی تجارت می شود. افزایش ارزش بازار منجر به افزایش صید انتخابی و متعاقباً صید بی رویه می شود.

علاوه بر این تغییرات محیطی مستلزم تغییرات عمده لباس منشی بیمارستان اجتماعی است زیرا بخش بزرگی از جمعیت محلی به ماهیگیری زینتی به عنوان منبع درآمد وابسته هستند.

در حالی که برزیل پروتکل‌هایی برای تولید تجاری ماهی‌های زینتی ایجاد نمی‌کند این جمعیت‌ها از ماهیگیری استخراجی زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر در کشورهای آسیایی که واردکننده اصلی لژ کفش محسوب می‌شوند، پیشرفت‌های فناوری در آبزی‌پروری برای چندین گونه برزیلی با ارزش تجاری بالا مانند ماهی‌های گز  و چندین گونه پلکو  از جمله گورخر پلکو (چپمن) ثبت شده است.

2000؛ ریبیرو و همکاران 2009 از این رو، کاهش سود برای برزیل قابل مشاهده است.

بنابراین انتخاب گونه برای پرورش ماهیان زینتی باید ویژگی های بیولوژیکی مانند عادات تولیدمثلی و رژیم غذایی، الزامات ایجاد تخم و لارو را در نظر بگیرد.

هدف این مقاله انتخاب گونه‌های اولویت‌دار برای تحقیق است تا امکان توسعه گونه‌های زینتی مورد علاقه از فناوری‌های کشت منطقه Xingu را فراهم کند.

شاخص‌های انتخاب گونه بر اساس جنبه‌های بیولوژیکی و زئوتکنیکی بود. علاوه بر این به دلیل ویژگی های عجیب ماهیان زینتی، ویژگی هایی که توسط Kodama و همکارانش توضیح داده شده است.

نیز در نظر گرفته شد مانند تقاضای بازار، بازاریابی ارزش، جنبه های ماهی زینتی زئوتکنیکی گونه ها و فناوری تولید موجود.

بنابراین شاخص‌ها به 2 گروه تقسیم شدند:

یزئوتکنیکی: فراوانی، توزیع، پتانسیل تولیدمثلی، روستایی بودن شرایط اسارت، ظرفیت تشکیل گروه‌ها و زوج‌ها، تراکم تولیدمثلی و ذخیره‌سازی.

اقتصادی اکولوژیک: ارزش بازار و وضعیت حفاظت.

نود و چهار گونه ماهی از ماهی زینگو استفاده شد که در دوازده خانواده در بازار زینتی توزیع شد که بر اساس شاخص، کتابشناسی و اطلاعات جمع‌آوری‌شده بازیگران زنجیره تولیدی ماهی‌های زینتی طبقه‌بندی شدند و سپس تجزیه و تحلیل بازار انجام شد. هر شاخص نمرات بالا متوسط و پایین را دریافت کرد.

  • منابع:
    1. Ornamental fish of economic and biological importance to the Xingu River
  • تبلیغات: 
    1. هزینه استخراج یک اونس طلا
    2. به روزترین حوله ها در بازار
    3. تشخیص الگوی کمک های رنگی
    4. سنگ فیروزه در نمایشگاه جواهرات توسان