محتوای بالای مواد معدنی نخود فرنگی

مشخص شد که نخود زرد از کانادا حاوی سطوح بالاتر آهن، منیزیم و منگنز، اما سطوح پایین‌تری از پتاسیم در مقایسه با نخود سبز است.

در همان مطالعه، Se در 56 درصد محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی از نمونه‌های مورد تجزیه و تحلیل، از حداکثر سطح باقیمانده تعیین‌شده توسط جمهوری خلق چین فراتر رفت.

با این حال، Se یک عنصر ضروری در نظر گرفته می‌شود و این مقدار حداکثر سطح باقیمانده در حال حاضر مجدداً ارزیابی می‌شود.

نویسندگان پیشنهاد کردند که نخودهای عکس اتو جیوه دار تولید شده در کانادا ممکن است برای مناطقی از جهان که کمبود آن در آن برجسته است مفید باشد.

علیرغم محتوای بالای مواد معدنی نخود فرنگی، فراهمی زیستی ممکن است به دلیل غلظت بالای فیتات ضعیف باشد. سندبرگ (مرجع Sandberg34) گزارش داد که فیتات به عنوان یک مهارکننده جذب روی، آهن و کلسیم عمل می کند.

مطالعه ای توسط ترینیداد و همکاران. (مراجع ترینیداد، مالیلین و لویولا30) دریافتند که محتوای فیتات بر آهن تأثیر می‌گذارد اما روی در دسترس بودن روی و کلسیم در حبوبات تأثیری ندارد.

در واقع این نویسندگان به این نتیجه آب نخود برای سرفه رسیدند که وقتی دسترسی آهن کم بود، در دسترس بودن کلسیم و روی بالا بود. این مطالعه همچنین گزارش داد که نخود فرنگی در مقایسه با سایر حبوبات، فراهمی زیستی Ca in vitro بیشتری دارد.

تحقیقات بیشتری باید برای درک اثرات تکنیک های فرآوری مواد غذایی بر تجزیه فیتات انجام شود. اگر فیتات تجزیه شود، نخود فرنگی می تواند منبع قابل توجهی از کلسیم، روی و آهن در نظر گرفته شود (مرجع Sandberg34).

دانگ و همکاران (مرجع Dang، Arcot و Shrestha35) گزارش لباس کردی زنانه سنندج کردند که نخود حاوی 101 میکروگرم فولات در هر 100 گرم است.

Han & Tyler (مرجع Han و Tyler36) تعیین کردند که غلظت فولات در دو ژنوتیپ نخود زرد رشد یافته در شش مکان در یک سال در ساسکاچوان، کانادا، از 237 تا 55 6 میکروگرم در 100 گرم DM، همانطور که توسط میکروبیولوژیکی تعیین شد سنجش؛ غلظت فولات در دو ژنوتیپ نخود سبز رشد کرده در سه مکان در هر یک از دو فصل رشد از 24 9 تا 64 8 میکروگرم / 100 گرم DM متغیر بود.

سطوح پایین فولات رژیم غذایی با کم خونی و نقص لوله عصبی در انسان مرتبط است (مرجع دانگ، آرکوت و شرستا35، مرجع هان و تایلر36).

  • منابع:
    1. Review of the health benefits of peas (Pisum sativum L.)
  • تبلیغات: 
    1. گیاهان تک لپه ای و دولپه ای
    2. ملاحظات بهداشتی چربی های حیوانی
    3. چیزی بسیار وسوسه انگیز در مورد جواهرات
    4. لوبیا چیتی یک حبوبات مقرون به صرفه، مغذی است

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.