معافیت مالیاتی تولید کنندگان سماق عمده تصوب شد

سماق عمده از میوه گیاهی از خانواده پوتمکین استخراج می شود که گیاه سماق در مناطق نیمه گرمسیری با آب و هوای معتدل می روید و پس از له کردن و مخلوط کردن با نمک از میوه خشک آن پودر سماق استخراج می شود.

میوه سماق علاوه بر ویتامین C، روغن های فرار، پروتئین ها، فیبرها و اسیدهای آلی حاوی آنتی اکسیدان های زیادی مانند تانن است.

در ادامه به برخی از خواص این میوه ارزشمند اشاره خواهیم کرد.

  • فواید سماق برای دیابت

سماق تاثیر مثبتی بر سطح قند و چربی خون دارد که به تنظیم و کاهش سطح قند خون در افراد دیابتی کمک می کند، همانطور که یکی از مطالعات انجام شده بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نشان می دهد.

سماق عمده

  • فواید سماق برای رژیم غذایی

سماق درصد چربی خون را کاهش می دهد و برخی ممکن است تعجب کنند که سماق چگونه برای لاغری و تنظیم قند خون استفاده می شود، اما این موضوع نیازی به این همه نگرانی ندارد، زیرا می توان سماق را طبق توصیه پزشک به غذا اضافه کرد.

لازم به ذکر است که حجم نمونه در این پژوهش نسبتاً کوچک است که نیاز به مطالعات در مقیاس بزرگتر دارد.

  • فواید سماق برای عضلات

سماق درد عضلانی را تسکین می دهد و طبق مطالعه ای روی داوطلبان سالم، نوشیدن آب گیاه سماق ممکن است به تسکین درد عضلانی ناشی از ورزش کمک کند.

این اثر ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی سماق نیز باشد که به کاهش التهاب کمک می کند.

  • فواید سماق برای مو و قلب

چربی سماق به دو نوع تقسیم می شود: اولئیک اسید که عملکرد قلب و عروق را بهبود می بخشد و اسید لینولئیک که باعث سلامت مو، پوست و غشای مختلف بدن می شود.

ارزش غذایی سماق نیز نسبتاً بالاست. زیرا حاوی چربی های سالم، فیبر و ویتامین است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند، کلسترول مضر را کاهش می دهد و از طرف دیگر کلسترول خوب را افزایش می دهد.