میوه خشک مکعبی در بازار خراسان با قیمت پنج میلیون دلار به فروش رسید

آجیل ها و میوه خشک مکعبی چربی اشباع کمی دارند و چربی غیراشباع زیادی دارند. مقدار کلسترول ناچیز است اما فیبرهایی وجود دارد.

از آنجایی که آجیل غنی از پروتئین هستند، جایگزین خوبی برای غذاهای غیر گیاهی هستند زیرا آجیل حاوی اسیدهای آمینه مانند آرژنین است.

مانند میوه های تازه، میوه های خشک نیز حاوی ویتامین ها ( ویتامین A ، ویتامین B1 ، ویتامین B2 ، ویتامین B3 ، ویتامین B6 و اسید فولیک )، اسید پانتوتنیک و مواد معدنی غذایی ( کلسیم ،می تواند سرشار از آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، مس ، منگنز ، سلنیوم و غیره باشد.

تا 7/8 از اینها ممکن است به دلیل کم آبی دچار کمبود آب باشند. به همین دلیل می توانند طعم قوی تری نسبت به میوه های تازه خود نیز داشته باشند.

میوه

به دلیل کم آبی بیشتر ویتامین C آنها از بین رفته است. چربی های اشباع نشده در بادام، گردو، بادام هندی، پسته و چربی های اشباع در نارگیل و خرما یافت می شود.

اما وقتی نارگیل یا خرما را با مخلوط کردن آنها در برخی غذاهای سنتی درست می کنند، مضر نیستند.

مصرف بیش از حد میوه های خشک توسط افرادی که کار بدنی انجام نمی دهند، چاقی را افزایش می دهد و به دلیل تجمع بیش از حد چربی به انواع بیماری ها مبتلا می شوند.

بیشتر میوه های خشک طبیعت گرم دارند و مصرف آنها در هوای سرد مفید است. جدای از این، مصرف زیاد میوه های خشک نیز می تواند سیستم گوارشی را خراب کند.

بادام هندی منبع خوبی از پروتئین، مواد معدنی، آهن، فیبر، فولات، منیزیم، فسفر، سلنیوم و مس است.

روغن بادام هندی برای درمان اسکوربوت، زگیل و کرم حلقوی استفاده می شود. می توانید روزانه 7 تا 10 عدد بادام هندی مصرف کنید.