پرتقال رامسر مردی را از سکته قلبی نجات داد

فواید پرتقال رامسر بر اساس میزان اثربخشی احتمالاً موثر کاهش سطح کلسترول خون: مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب پرتقال ممکن است سطح کلسترول بالا را کاهش دهد، از جمله مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالتی سائوپائولو در سال 2013، که شامل 129 نفر بود و نشان داد که نوشیدن آب پرتقال در طولانی مدت ممکن است سطح کلسترول تام و مضر را کاهش دهد.

کاهش فشار خون: در یک بررسی که شامل 19 مطالعه بود، اشاره شد که آب پرتقال ممکن است در کاهش دیاستولیک موثر باشد.

کاهش خطر سکته مغزی: نوشیدن آب پرتقال شیرین می تواند به کاهش خطر سکته کمک کند.

هنگامی که مواد معدنی و سایر مواد شیمیایی در ادرار بسیار غلیظ می شوند و به مرور زمان این کریستال ها به هم متصل می شوند و سنگ تشکیل می دهند، بنابراین توصیه می شود برای کاهش سرعت تشکیل سنگ های جدید، تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید.

مطالعه نشان داد یک مطالعه کوچک و کوچک که در مرکز پزشکی دانشگاه جنوب غربی تگزاس در سال 2006 انجام شد، نشان داد که نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال بهتر از سایر آب مرکبات می تواند از عود سنگ کلیه جلوگیری کند، مانند آب لیمو، اما محققان در این مطالعه انجام تحقیقات بیشتری را برای تایید این نتایج توصیه کردند.

پرتقال رامسر

سیترات پتاسیم اغلب برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه تجویز می‌شود و اعتقاد بر این است که سیترات‌های موجود در پرتقال مشابه آن را دارند.

کاهش آسم: شواهد اولیه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد آب پرتقال و سایر میوه‌های غنی از ویتامین C ممکن است عملکرد ریه را در افراد مبتلا به آسم بهبود بخشد، اما مطالعات در نتایج آنها در مورد این اثر متفاوت است و هنوز مطالعات بیشتری مورد نیاز است. شواهدی برای تایید این موضوع.

کاهش علائم سرماخوردگی: برخی از مطالعات اولیه و تایید نشده نشان می‌دهند که نوشیدن 160 میلی‌لیتر آب پرتقال ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند.